Brugernavn: Kodeord:
armstrækere // Martialarts.dk
armstrækere
CSA.dk - Verdens bedste træningsmiljø
Denne tråd er vist 2359 gange og besvaret 25 gange

(Du skal være logget ind for at kunne abonnere på tråde)
11/11-2002, 21:35

ggg ggg

Antal indlæg: 8
Online 0d 0t 0m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


ggg
Når man træner styrketræning så skal man vente 48 timer imellem hver gang men er der nogen der ved om man godt kan lave armstrækere hver dag?
11/11-2002, 21:48

Milee

Antal indlæg: 1119
Online 0d 0t 18m


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


Milee ID #23369
Du kan køre dem hver dag men prøv at variere dem mest muligt.
11/11-2002, 21:56

ggg ggg

Antal indlæg: 8
Online 0d 0t 0m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


ggg ID #23370
hvad mener du helt precis med at variere dem?
11/11-2002, 22:03

Lasse Petersen

Antal indlæg: 359
Online 1d 6t 2m
Horsens
www.zenmeditat...


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


Ghostwalker ID #23373
Yup du kan godt køre dem hver dag, men det kommer helt an på hvad du vil træne, du får ikke ret meget større overarme af at køre en masse, der træner du derimod udholdenheden i dine muskler, hvis du vil træne styrke+volume kan du, som jeg plejer at gøre, tage en take og fylde den med bøger ect. og så tage 10 X3 med ca 30 sek pause imellem.

men armstrækkere er helt klart en god øvelse, da det er tricepes (underarmen) man bruger i et slag

det der med 48 timer reglen er lidt overdrevet, jeg plejer at sige 24 timer, men det er kun hvis du styrketræner den gælder, eller med kg ud over din egen kropsvægt at det bør overvejes.



---
Our greatest glory consists not in never failing, but in rising every time we fall - Judo proverb
11/11-2002, 22:14

Milee

Antal indlæg: 1119
Online 0d 0t 18m


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


Milee ID #23374
Armbøjninger kan tages på god knows how many ways. Lang stand kort stand på tæer på knæ med bøger eller andet tungt på ryggen knyttede næver flade hænder variabel hastighed u name it....
11/11-2002, 22:14

Palle Pallesen



Antal indlæg: 9276
Online 835d 8t 39m
Kbh NV
CSA
www.encycloped...


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


ADS-newbie ID #23375
Ghostwalker: Går ud fra du mener 3X10. Forøvrigt var det også en relativt kort pause hvis det skal fungere som styrketræning.
Derudover har jeg det enormt svært ved disse tommelfingerregler ang. restitutionstid, der er simpelthen for mange faktorer involveret til at det kan udtrykkes så simpelt. For blot at nævne nogle få; træningsintensitet, træningstilstand, restitutionsevne, træningsmængde etc.


---
&quot;Men, hvis man for at tiltrække nye studerende viser et cirkusnummer, så skal man ikke bagefter beklage sig over, at dem der møder op er klovne.&quot; - Nico
11/11-2002, 22:25

ggg ggg

Antal indlæg: 8
Online 0d 0t 0m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


ggg ID #23376
Kender i nogle goe øvelser til biceps uden vægte?
11/11-2002, 22:38

Usman Iqbal



Antal indlæg: 100
Online 0d 0t 24m
Tasstrup


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


USI ID #23377
Til ggg:

Du kan lave armhævninger op i en rippe, med fingrene pegene med dig, hvir du forstår :SMOKIN
11/11-2002, 22:38

Lasse Petersen

Antal indlæg: 359
Online 1d 6t 2m
Horsens
www.zenmeditat...


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


Ghostwalker ID #23378
jo jeg mente 3X10, he he, gik lidt stærkt, og ja jeg er også enig med dig i at der er mange faktorer der spiller ind ang. restitutionstid, men hvis man ikke har styr på det, er en tommelfingerregel vel bedre end ingenting, am i right.


---
Our greatest glory consists not in never failing, but in rising every time we fall - Judo proverb
11/11-2002, 22:38

Usman Iqbal



Antal indlæg: 100
Online 0d 0t 24m
Tasstrup


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


USI ID #23379
Til ggg:

Du kan lave armhævninger op ad en rippe, med fingrene pegene med dig, hvis du forstår :smokin

ffs! :(
11/11-2002, 22:39

Usman Iqbal



Antal indlæg: 100
Online 0d 0t 24m
Tasstrup


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


USI ID #23380
Til ggg:

Du kan lave armhævninger op ad en rippe, med fingrene pegene mod dig, hvis du forstår.... :smokin

fuck, hvor jeg stinker til stavning lige nu :( :( :(
11/11-2002, 22:43

Palle Pallesen



Antal indlæg: 9276
Online 835d 8t 39m
Kbh NV
CSA
www.encycloped...


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


ADS-newbie ID #23381
Kropshævninger: du hænger i en ribbe eller lign. med håndfladerne mod dig selv, i et ca. skulderbredt greb. Bevægelsen går så ud på at sænke sig ned i strakte arme, hæve sig op til hagen er ud for det man holder fast i og derefter sænker sig ned indtil armene er strakte.
Men som sagt, et billede siger mere end 1000 ord
[img]http://www.exrx.net/AnimatedEx/LatissimusDorsi/ASUnderhandChinUp.gif[/img]


---
&quot;Men, hvis man for at tiltrække nye studerende viser et cirkusnummer, så skal man ikke bagefter beklage sig over, at dem der møder op er klovne.&quot; - Nico
12/11-2002, 11:35

Michael Louis ...



Antal indlæg: 2194
Online 0d 1t 34m
Helsingør
Shinkenkai Mika...
shinkenkai.dk


Lilla forumbælte
(1500+ indlæg)


mlla ID #23441
Bedere kan det ikke gøres-ja og vise det på denne måde..smart ting :P
12/11-2002, 14:30

Nicolaj

Antal indlæg: 187
Online 0d 0t 0m


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


Baske ID #23473
Tænk på at accelererer gennem hver rep, så kan du "tune" dit nervesystem. Og dermed blive mere eksplosiv, hvilket ofte ønskes!
12/11-2002, 14:43

Hørnell



Antal indlæg: 4579
Online 9d 15t 0m
Ballerup
Rumblesports/CS...
www.movementdo...


Brunt forumbælte
(3000+ indlæg)


Default ID #23474
Kræver dette ikke at man kan løfte sig med så meget overlegenhed at man kan accelererer? :p


---
Som i resten af livet er MMA udgaven også her meget bedre -ADS-Newbie
12/11-2002, 23:55

Nicolaj

Antal indlæg: 187
Online 0d 0t 0m


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


Baske ID #23509
Default, idet du bare kan lave én enkelt armbøjning - beviser at du er istand til at accelererer!!!

For lige at uddybe det lidt, så er det klart at foretrække at bruge en tung vægt! Her snakker vi, i største delen af tiden, om en belastning på 50-70% af ens 1RM (det man kan løfte EN gang)
Har ikke selv trænet for eksplosivitet endnu, træner i øjeblikket for masse! :P
Men glæder mig til snart at gå igang med det.
13/11-2002, 0:02

Siphon

Antal indlæg: 79
Online 0d 0t 0m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


Siphon ID #23510
Hej Baske!

Lige et rookie spørgsmål. Man kan vel godt træne explosivitet / styrke og så masse senere ikk?

:D
13/11-2002, 8:23

Jonathan

Antal indlæg: 562
Online 1d 2t 3m
bangkok


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


Deadlykata ID #23511
"Når man træner styrketræning så skal man vente 48 timer imellem hver gang " <--- hvem siger det ?? man ka da bare træne forskellige muskelgrupper Hver dag.... :eek
13/11-2002, 9:37

Nico

Antal indlæg: 5064
Online 3d 18t 53m


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


nico ID #23519
Siphon: Selvfølgelig kan du det.... Men det vil jo være dumt at gå i gang med et decideret bodyuilderprogram, når du først er blevet explosiv (bodygiulding = laaaangsomme løft) for så skal du jo til at træne din hurtighed op igen. Man kan godt træne med en fornuftig eksplosivitet og samtidig opbygge masse, så du i hvert fald ikke bliver langsommere (det gør jeg.)
Hvis du vil være rigtig, rigtig eksplosiv, så skal du have gang i noget plyometrisk træning (læs Nicolai Thygesens artikel her på sitet om samme.)
13/11-2002, 9:41

Nicolaj

Antal indlæg: 187
Online 0d 0t 0m


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


Baske ID #23520
Det med man SKAL restituerer i 48 timer, før man træner igen, er noget pjat! Det kommer, som tidligere nævnt i tråden, helt an på volumet af træningen. Altså hvor mange set og repetitioner man laver. Andre ting har selvfølgelig også indflydelse, f.eks. hvis man træner rigtigt tungt, skal man selvfølgelig og have længere tid til at "komme" sig i!
Der hvor "reglen" om de 48 timer kommer ind i billedet er i forbindelse med HST (Hypertrofi specifik træning = trænig for primært at opnå mere muskelmasse)
Det er en rigtig god måde at træne på, formålet taget i betragtning! (det virker ihvertfald for mig!)

Skulle du være interesseret i HST så læs:
http://www.motion-online.dk/hst.shtml

-> Siphon
Jo selvfølgelig kan du det! At blive mere eksplosiv er blot et spørgsmål om neurale tilpasninger, hvilket vil sige at nervestystemet tilpasser sig efter den måde du træner på. Fordi du fokuserer på at accelererer vægten gennem hver rep, tvinger du nervesystemet til at tilpasse sig herefter. Dette resulterer i at der kan sendes flere signaler/impulser igennem, og vupti - man bliver mere eksplosiv!!

Og du bliver da også større af at træne for eksplosivitet, dog ikke noget sammenlignet med hvis du træner primært for at blive større.

-> Deadlykata
Præcis! Sådan er der mange BB´ere der træner og ved at planlægge et såkaldt split-program godt, kan man faktisk træne hver dag. Om andre trænings former så er bedre?? - er en anden sag!
14/11-2002, 17:21

ggg ggg

Antal indlæg: 8
Online 0d 0t 0m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


ggg ID #23628
Deadlykata

Jo men når man laver armbøjninger træner man jo de samme muskel grupper det var derfor jeg spurte.
14/11-2002, 17:54

K



Antal indlæg: 2242
Online 24d 5t 2m
Trøjborg
Århus Street Ka...


Lilla forumbælte
(1500+ indlæg)


K ID #23630
Er der nogle, der har erfaringer med excentrisk-træning. Det vil sige at man fokuserer på den del af bevagelsen hvor musklen strækkes. Og man skal fokusere på at holde "igen".
Vi arbejdede meget med det da jeg svømmede. Det skulle eftersigende gøre musklen mere komprimeret, altså råstyrke uden fylde.
Jeg træner det så vidt muligt stadig, når jeg løfter vægte. Og mit indtryk er at det virker. Men det er absolut en fordel at være flere om det. Den ene "hjælper" med den koncentriske bevægelse, da vægten egentlig skal være tungere end man selv kan løfte.
Argumentet for, at det skulle virke, er at det river flere muskelfibre over end normal træning, og derfor overkompenserer kroppen mere end den ellers ville have gjort ved normal træning. Men pas på med skader, river man for mange fibrer over, kaldes det en fibersprængning


---
I don&#39;t know shit . But I try
14/11-2002, 20:36

Nico

Antal indlæg: 5064
Online 3d 18t 53m


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


nico ID #23658
Det lyder som noget fra 80'erne. Hvis du vil være stærk uden masse, så kør få reps med meget tung vægt. Løft vægten så hurtigt, du kan.
14/11-2002, 21:11

Palle Pallesen



Antal indlæg: 9276
Online 835d 8t 39m
Kbh NV
CSA
www.encycloped...


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


ADS-newbie ID #23662
K:
Et godt fingertip i styrketræning/bb er at den del af bevægelsen der går mod tyngekraften skal vare ca. 2 sek. mens den der går mod skal vare ca. 4 sek.
Netop for at belaste musklen mest muligt.


---
&quot;Men, hvis man for at tiltrække nye studerende viser et cirkusnummer, så skal man ikke bagefter beklage sig over, at dem der møder op er klovne.&quot; - Nico
14/11-2002, 22:06

allan

Antal indlæg: 3069
Online 15d 4t 25m


Brunt forumbælte
(3000+ indlæg)


allan ID #23672
K: Excentrisk træning skulle være meget godt, men som du selv siger så kræver det et par hjælpere. Det er også noget du vist ikke skal gøre for tit.

Styrke: 1 sek. eller mindre mod tyngdekraften.
BB: 2 sek. eller mere.
15/11-2002, 10:34

Nicolai Thyges



Antal indlæg: 769
Online 1d 1t 33m
www.tommysbook...


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


Nicolai Thygesen ID #23722
Newbie: Nu må du ikke blande tingene sammen

Bodybuilding og styrketræning er ikke det samme, selvom folk altid blander tingene sammen. BB er træning for volume/muskelmasse
og styrketræning er, som ordet siger, træning for mere styrke.

I BB vil man tit køre 2 sek. koncentrisk og 4 sek. ekcentrisk, her gælder det om, at holde spændningen på musklen i laaaang tid. Og det er ganske rigtigt, at i BB er den ekcentriske fase den vigtigste.

I styrketræning er det omvendt, her er den koncentriske fase vigtig. Her gælder det om at eksploderer for at få fat i så mange motoriske enheder så muligt og så skal der noget hurtig fyring gennem nerven (se Baskes indlæg). Den ekcentriske fase skal være jævn og kontrolleret.


---
Shootfighting - Bart Vale/Otto Knudsen linage

The Brazilian Jiu Jitsu Globetrotter

Svar på indlæg
Emne:

Brugernavn:

Kodeord:


;-) = :tvp = :eek =
:-D = :pimp = :-P =
:\ = :smokin = :rofl =
:( = :lol = :ninja =
:) = :oel = :freak =

Citat:
Billede:
Youtube:

[quote=bruger]Citat[/quote]
[img]http://www.x.dk/billede.jpg[/img]
[youtube](youtube video id)[/youtube]
Tekst:

Preview






Copyright 2001-2017 by MartialArts.dk | Kontakt: graugart@gmail.com
Chart.dk