Brugernavn: Kodeord:
Kvalme efter BJJ // Martialarts.dk
Kvalme efter BJJ
The Brazilian Jiu Jitsu Globetrotter
Denne tråd er vist 2334 gange og besvaret 11 gange

(Du skal være logget ind for at kunne abonnere på tråde)
26/4-2007, 8:51

Peter Melvej



Antal indlæg: 267
Online 2d 21t 6m
Holstebro
RANDORI BJJ / ...
www.petermelvej...


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


Jeg har et par gange prøvet BJJ. Begge gange er endt ud med jeg måtte brække mig efter træningen

Jeg er opmærksom på det er vigtigt at spise i go tid før træningen, men vil høre om der er andre som har problemer med hovedpine og kvalme under og efter træningen.

Jeg klapper ud i go tid ved stranguleringer.

Jeg er ny, og bruger selfølgelig for mange kræfter iforhold til at kunne veksle mellem forskellige teknikker.

Jeg træner andet kampsport, og har ingen problemer der!

M

---
træn hårdt, træn ofte, træn klogt og ingen undskyldninger...
26/4-2007, 9:40

Carsten Garne ...



Antal indlæg: 2072
Online 2d 8t 29m
Farum
CSA.dk
www.CSA.dk


Lilla forumbælte
(1500+ indlæg)


Ettrup ID #302318
Har du snakket med din træner måske??

Har du nogensinde grapplet/brydet før?

Lyder lidt som om du giver den for meget gas/overanstrenger dig (spørg din træner) - nu da du siger at du bruger mange kræfter, prøv måske at træn uden at power dig igennem, men bare relax and flow, så vil du også lære det hurtigere


---
Smukke ord er ikke altid sande - sande ord er ikke altid smukke!
26/4-2007, 10:04

Yan



Antal indlæg: 312
Online 0d 17t 8m
Lyngby
WKL Practical W...


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


yan ID #302321
Husker du at drikke nok vand til/efter træning?


---
Change is inevitable, growth is optional.
26/4-2007, 10:05

Christian Grau...



Antal indlæg: 11686
Online 102d 3t 23m
Saint Barthélem...
Saint Barth BJJ
www.BJJglobetr...


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


Graugart ID #302322
Lider du af klaustrofobi?
26/4-2007, 10:25

Peter Melvej



Antal indlæg: 267
Online 2d 21t 6m
Holstebro
RANDORI BJJ / ...
www.petermelve...


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


Melvej ID #302326
Tror også selv det drejer sig om at flyde rundt uden at overanstrenge, men det kommer selfølgelig også med mere træning.

Træneren (Bo Pedersen, viborg) er opmærksom på det, og jeg prøver de næste par gange at køre det slow, og tage den der fra.

Jeg drikker rigeligt med vand!

Jeg har ikke klaustrofobi!

Tak for svarene

M


---
træn hårdt, træn ofte, træn klogt og ingen undskyldninger...
26/4-2007, 10:27

Peter L.T.L.



Antal indlæg: 3484
Online 9d 7t 32m
Malutten
X-Gym
www.gainalicio...


Brunt forumbælte
(3000+ indlæg)


DelPede ID #302328
Jeg antager du ikke er vanlig udøver af BJJ?!!

Tag den med ro når du ruller. Når du begynder at føler en smule ukomfort, så tag en pause. Grappling er en underlig størrelse, hvis man ikke er vant til det. Man bruger mange kræfter, da man ender i situationer man ikke normalt er i. Sweeps og escapes, kan godt kræve nogle lidt underlige og unaturlige bevægelser, og de første gange bruger man mange kræfter, og unødvendig brug af kræfter. Fin motorikken er ikke indstillet på at bevæge sig som man gør, og det kræver kræfter. Man kan sammenligne det lidt med at lære at spille guitar. I lang tid, gør man vold på sig selv, for at tage akkorder, men det bliver nemmere, som motorikken lærer.

Jeg døjer selv med hovedpine og "hyperventilering", når jeg ikke har grapplet i lang tid. Det er pga dårlig form, og at kroppen har glemt lidt. Jeg bruger for mange kræfter, og når blodet så begynder at suse rundt, så får man ondt i hovedet, og man kan godt få lidt ubehag.

Så tag den med ro. Rul stille og rolig, og tag de pauser du har brug for. Det er i mine øjne ikke unormalt det du oplever, omend lidt voldsomt.

En anden løsning kan være, at det er en homofobisk reaktion......


---
I think we have all been headbutted in the face at sometime in life... - Stuart Pearce
26/4-2007, 10:58

Palle Pallesen



Antal indlæg: 9276
Online 835d 8t 39m
Kbh NV
CSA
www.encycloped...


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


ADS-newbie ID #302335
Det kunne umidelbart godt lyde som overanstrengelse, grappling stiller som Peter er inde på nogle ret unikke krav til fysikken/formen som er vanskelige at optræne i andet end grappling eller specifik fysisk træning rettet mod grappling.


---
"Men, hvis man for at tiltrække nye studerende viser et cirkusnummer, så skal man ikke bagefter beklage sig over, at dem der møder op er klovne." - Nico
26/4-2007, 11:43

Mads Meskalin



Antal indlæg: 762
Online 3d 9t 40m
København Ø
CSA
www.csa.dk


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


madsmeskalin ID #302341
Jeg har samme problem, i en mindre skala, når jeg kommer tilbage efter en skade.


---
Stay cool, fuck school!
26/4-2007, 11:45

Mads Nørby



Antal indlæg: 330
Online 1d 16t 36m
Holstebro
www.randori.dk
www.randori.dk


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


Mads Nørby ID #302342
MELVEJ:
Det kan kun være pga. din modstanders "killerguard"



---
Be careful when you fight the monsters, lest you become one.
26/4-2007, 11:49

Casper Friis



Antal indlæg: 794
Online 6d 5t 31m
Rødovre
Siam Muay Thai
www.athletenat...


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


Zulukriger ID #302344
Hvad er BJJ ?
26/4-2007, 12:01

Peter Melvej



Antal indlæg: 267
Online 2d 21t 6m
Holstebro
RANDORI BJJ / ...
www.petermelve...


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


Melvej ID #302347
Ja Mads, eller din meget dårlige aftershave

Jeg må ha en oppustelig gi, og så kan i klemme det i vil!!!


M


---
træn hårdt, træn ofte, træn klogt og ingen undskyldninger...
26/4-2007, 15:12

Mads



Antal indlæg: 1869
Online 9d 9t 26m
Odense C.
Bushido BJJ Ode...


Lilla forumbælte
(1500+ indlæg)


Mad$ ID #302369
Baseret på egen tidlig erfaring med Gi-grappling og nogle af vores begynderelevers vanskeligheder (som de dog hurtig kom over).

Gi'en hjælper bestemt med at give en varmen i grappling. Hvis man ikke er vant til gi-grappling eller bare grappling generelt, kan det godt blive svært at komme af med varmen. Kimonoen bliver let en enmandssvedehytte (godt for cardioen ).

Mit råd: Tag små pauser efter hvert rul i starten og lidt længere pauser, når du kører på de sidste 10%. Lad være med at overtræne i din sparring. Overtræning i grapplingsparring er ligesom overtræning i boksning, styrkeløft og alle andre seriøse sportsgrene ... En mindre klog ide.

Du skal klart presse dig selv. Men ikke ud over afgrunden.

BTW: En af mine elever opdagede at hun havde udiagnosticeret astma. Efter hun efter vores bedste og bekymrede anvisning endelig kom til sin læge, har hun takket være en astmaspray kunne give den gas og er mere frisk end nogensinde.

BJJ er sundt. Astma/overtræning = mindre rart
/Mads

PS: Og sig så til BO den old school dreng(OttoTM), at han skal holde op med at bruge sine gains til at kneeride dig i 15 min i streg!


---
Sweep the leg!

Super letvægts BJJ gi

Svar på indlæg
Emne:

Brugernavn:

Kodeord:


;-) = :tvp = :eek =
:-D = :pimp = :-P =
:\ = :smokin = :rofl =
:( = :lol = :ninja =
:) = :oel = :freak =

Citat:
Billede:
Youtube:

[quote=bruger]Citat[/quote]
[img]http://www.x.dk/billede.jpg[/img]
[youtube](youtube video id)[/youtube]
Tekst:

Preview






Copyright 2001-2017 by MartialArts.dk | Kontakt: graugart@gmail.com
Chart.dk