Brugernavn: Kodeord:
!! OMG fysisk stærkere/Markeret muskler :O !! // Martialarts.dk
!! OMG fysisk stærkere/Markeret muskler :O !!
MMAshop.dk
Denne tråd er vist 11099 gange og besvaret 20 gange

(Du skal være logget ind for at kunne abonnere på tråde)
17/3-2011, 14:32

(;

Antal indlæg: 13
Online 0d 0t 58m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


Hey alle søde og rare mennesker

I næste uge melder jeg mig ind i et fitness center, jeg er en meget høj og ranglet dreng på 17 år

Facts om mig:
Jeg er ca. 189 cm
Jeg vejer 62 kg

Mål: Mit mål er at blive mere fysisk stærk, og have markeret muskler.. ikke fordi jeg vil ligne et andet stort brød da jeg ved at det er et urealistisk mål at sætte sig.

vil gerne være markeret og vil også styrke min ryg lidt da jeg jo er så høj så jeg undgår at have ondt i ryggen senere i livet.

har købt protein pulver og er klar til at starte. jeg har tænkt mig at træne ca. hver anden dag..

Men hvilke maskiner skal jeg bruge og hvor lang tid skal jeg træne? er der nogen der har et godt "træningprogram" hvis man er tynd som mig og gerne vil have lidt markeret muskler..

vil som sagt gerne styrke ryggen, men også overarme, bryst og så videre.

grunden til at jeg spørger herinde er at jeg har fulgt med herinde i godt 3 år nu og jeg ved at der er mange der kan kommme med nogen gode og kompetente svar

tak på forhånd!


---
i got a confession to make, its called payback
17/3-2011, 14:50

Jacob H



Antal indlæg: 485
Online 8d 23t 48m
Nørrebro
Fightcraft


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


Jacob H ID #480648
Hvis det er rigtigt forstået at du
1. er ude efter all round styrketræning
2. styrketræningen skal være din primære idræt- dvs. du spiller ikke fodbold eller andet ved siden af som du synes er vigtigere end din styrketræning
3. du har ikke nogen videre erfaring med styrketræning, korrekt teknisk udførelse af løft etc.
4. der er ikke nogen grund til at det skal være lige netop det fitnesscenter du nu har peget ud:

så vil jeg foreslå dig at overveje crossfit. Fordelen er at du vil træne på hold af instruktører, der holder øje med hvad du laver og går op i at du udfører øvelserne korrekt, samt at du ved at træne regelmæssigt kommer hele vejen rundt træningsmæssigt. Dog vil du også komme til at træne en del cardiotræning, så hvis det kun er ren styrketræning du er ude efter skulle du måske finde en vægtløfterklub?

God fornøjelse med hvad du end vælger


---
Toches ahfen tish!
17/3-2011, 14:56

Ivan Olsen



Antal indlæg: 176
Online 0d 7t 19m
Street Wing Do ...


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


børgebomstærk11 ID #480650
Drop homo protein pulveret og spis nogen røde bøffer i stedet for. Hvis du gerne vil tage på. Så spis pasta, fiberrigt som f.eks rugbrød og mysli og kylling eller oksekød (mange proteiner).
Og bliv så ved med at træne. Resultaterne kommer ikke natten over.

Tag en snak med en instruktør i dit lokale center sådan du lære at lave øvelserne rigtigt. Ellers kommer du bare til skade..


---
De kalder mig ICE fordi jeg er iskold!!
17/3-2011, 14:58

morten



Antal indlæg: 1121
Online 2d 19t 26m
thisted selvfor...
???????????


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


bongtud ID #480651
find et træningscenter der har nogle gode og kompetente instruktører og få dem til at hjælpe dig med at lave et program
17/3-2011, 15:14

Thomas Clarup



Antal indlæg: 1614
Online 5d 11t 7m


Lilla forumbælte
(1500+ indlæg)


træben ID #480654
Til muskeltilvækst lær af bodybuildere

Til styrke lær af styrkeløftere

Til Eksplosion lær af vægtløftere

Det lyder som om at du skal finde et godt basistræningsprogram.

læs denne først

http://bodybuilding.dk/artikler/diverse/Dogmerogmoddogmer.php



---
Ta hva du blir budt
17/3-2011, 15:15

Mike



Antal indlæg: 678
Online 2d 10t 6m
Frederikssund S...


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


hongquan ID #480655
Har haft meget gode resultater med dette program. En af mine venner træner det samme og er gået fra meget tynd, til markeret.

RYG & BICEPS & SKULDRE

BICEPS
Dumbbell Curls 3x10
Hammer Curls 3x10
Cable Curls 3x10
Barbell Curls 3x10
21'eren x3
Scott Curls 3x10
SKULDRE
Dumbbell Press 3x10
Lateral Raises 3x10
One Dumbbell Front Raises 3x10
RYG
Front Pulldowns (Træk Til Brystet) 3x10
Behind The Neck Pulldowns (Træk Bag Nakken) 3x10.
Seated Pulley Rows 3x10
One Arm Dumbbell Rows 3x10
T Bar Rows 3x10

Og mit program for bryst og triceps

TRICEPS
Pushdowns 3x10
Reverse Pushdowns 3x10
Barbell Triceps Extensions 3x10
Triceps Kickbacks 3x8
Triceps Dips 2 set med så mange som muligt

BRYST
Bench Press (Bænkpres) 3x8
Push Ups 1 set med så mange som muligt
Dumbbell Press 3x10
Dumbbell Flyes 3x10
Incline Dumbbell Press 3x10
Cable Crossover 3x10
Dumbbell Pullovers 3x10

Det er sådan jeg ihvertfald styrketræner og det har hjulpet både styrkemæssigt og med hensyn til at blive markeret.


---
Do not be sluggish and lazy, do not be scared of hard training. From willpower grows success! O Mi To Fo! E Mi Tuo Fo
17/3-2011, 15:29

Thomas Clarup



Antal indlæg: 1614
Online 5d 11t 7m


Lilla forumbælte
(1500+ indlæg)


træben ID #480656
Synes Hongquans program mangler fokus på bryst og skuldre. Triceps bliver også understimuleret - måske biceps også.

Tilgengæld er bentræningen kanon.

Ahhr det er gas Hongquan du kan ta det.


---
Ta hva du blir budt
17/3-2011, 15:33

Thomas Clarup



Antal indlæg: 1614
Online 5d 11t 7m


Lilla forumbælte
(1500+ indlæg)


træben ID #480657
http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

Herunder ligger Anders Nedergaards artikel også.

God træning og god jagt.


---
Ta hva du blir budt
17/3-2011, 15:34

Palle Pallesen



Antal indlæg: 9276
Online 835d 8t 39m
Kbh NV
CSA
www.encycloped...


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


ADS-newbie ID #480658
træben skrev:
Synes Hongquans program mangler fokus på bryst og skuldre. Triceps bliver også understimuleret - måske biceps også.

Tilgengæld er bentræningen kanon.



---
&quot;Men, hvis man for at tiltrække nye studerende viser et cirkusnummer, så skal man ikke bagefter beklage sig over, at dem der møder op er klovne.&quot; - Nico
17/3-2011, 18:07

#

Antal indlæg: 785
Online 8d 12t 0m


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


alatar ID #480676
18/3-2011, 13:01

Frederik

Antal indlæg: 23
Online 0d 5t 19m
Esbjerg
Ingen


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


Frederik Ehlers ID #480721
Www.bodybuilding.dk der kan du finde al den oplysning du skal have omkring træningen i centret, det kræver bare at du tager dig tid til at læse diverse artikler og opslag folk har lavet.
18/3-2011, 13:08



Antal indlæg: 155
Online 0d 9t 12m


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


Hestehviskeren ID #480722
Du skal bare træne bænk og curlbar til biceps. Det rykker
18/3-2011, 19:07

Frederik

Antal indlæg: 23
Online 0d 5t 19m
Esbjerg
Ingen


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


Frederik Ehlers ID #480733
Læs evt. de to første links ALATAR har slået op, de er rigtig gode
19/3-2011, 9:10

Jens Madsen

Antal indlæg: 261
Online 3d 12t 27m
Århus N
De rå gader i 8...


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


BrockSamson ID #480757
Jacob H skrev:
så vil jeg foreslå dig at overveje crossfit. Fordelen er at du vil træne på hold af instruktører, der holder øje med hvad du laver og går op i at du udfører øvelserne korrekt


Jeg er uenig. Jeg startede til CrossFit med præcist samme baggrund som trådstarter og trænede det i over et halvt år. Nu træner jeg et klassisk styrketræningsprogram, som jeg finder langt bedre til formålet.

Du får styr på fx squats af at træne squats regelmæssigt. Det er basis i CrossFit-filosofien at IKKE træne ting regelmæssigt. Fokusen på intensitet gør også at teknikken overses og at man let cutter et hjørne. Er man interesseret i udholdenhedstræning og kender allerede diverse løft, så synes jeg at CrossFit er fint. Det er bare ikke stedet for at udvikle styrke eller korrekt teknik

Jeg vil IGEN slå et slag for SL5x5 - http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Kort sagt: To programmer af 3 øvelser, som du skifter mellem fra træningsdag til træningdag. 3 gange om ugen.

Start med en tom vægtstang (den vejer 20 kg). I starten vil din teknik ikke være optimal, men derfor er det også rart, at ikke samtidigt skulle kæmpe med en tung vægt.
Få kørt træningerne igennem. Vend tilbage til siden og gå over de tekniske pointer - bemærk hvad du husker at gøre og hvad du glemmer og vær opmærksom på det til næste træning. Du vil gradvist få bedre og bedre styr på teknikken. Det er vigtigt at holde fokus på teknik. Teknik kommer ALTID før volumen. Forkert teknik giver ikke den ønskede muskelvækst og det bringer dig ikke nærmere dit mål at få en skade.

Det hele er forklaret i mere detalje på siden. Webmaster er godt nok blevet ret marketings-agtig på det sidste, men programmet fejler intet


---
Sometimes you win, sometimes you learn.
19/3-2011, 15:58



Antal indlæg: 13
Online 0d 0t 40m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


dallah ID #480774
Men det har jo for såvidt ikke noget med crossfit at gøre. Det er din instruktør der har været ringe, hvis han/hun har ladet dig gå på kompromis med din teknik.

Crossfit Copenhagen har open gym og styrke sessions, hvor man kan komme ned og lave ren styrketræning. Ud over det, er der de mere dynamiske work outs.

Jeg kan klart anbefale crossfit, men som med alle andre træningsformer, skal man være kritisk over for sine instruktører, og helst uddanne sig selv sideløbende.
19/3-2011, 16:29

Jacob H



Antal indlæg: 485
Online 8d 23t 48m
Nørrebro
Fightcraft


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


Jacob H ID #480775
@ Brocksamson:

Som Dallah skriver står og falder det i høj grad med de konkrete instruktører, og der har jeg i Crossfit Copenhagen oplevet et stort engagement og ekspertise - ikke at tråden skal ende i en sviner af instruktører i konkrete klubber i øvrigt Det at have instruktører der kan vise en de fejl man ikke selv er opmærksom på er for mig alfa og omega, specielt i forbindelse med øvelser man ikke specielt meget erfaring med. Der synes jeg omvendt at det at træne efter et program på nettet - uanset at det i øvrigt ser rigtig fornuftigt ud i mine glade amatørøjne - er problematisk, fordi det forudsætter at man selv har overblik nok til at se hvad man gør galt.

I øvrigt må jeg indrømme at min egen erfaring med CF kommer fra min træning i CF-Copenhagen, hvor jeg reelt aldrig kommer til WODs'ne men holder mig til den åbne træning på grund af træningsmulighederne, stemningen og muligheden for at få kvalificeret instruktion, så det er da muligt at du har ret i at CF reelt fokuserer mere på cardio end på styrke. Der kan man jo så vælge, som Dallah påpgeger, at supplere med træning i Open Gym eller, hvis det findes der hvor man træner, med deciderede styrkehold.


---
Toches ahfen tish!
19/3-2011, 18:51

Jens Madsen

Antal indlæg: 261
Online 3d 12t 27m
Århus N
De rå gader i 8...


Gråt forumbælte
(100+ indlæg)


BrockSamson ID #480787
Lad mig lige gøre det helt klart, at jeg taler om de WOD's der køres til CrossFit, og den filosofi der ligger bag disse. Hvad der sker udenfor dem ved jeg ikke og min kritik har intet med åbent-gym træningen at gøre

Det jeg siger er, at korrekte løft kræver fokus og koncentration - ting som går dårligt i spænd med en svimlende mængde reps og høj puls. Og selvom en træner så påpeger at udførelsen ikke er optimal, så er det svært at modificere sine løft, når man det ene sekund laver dødløft og det næste sprinter, og der bagved en står 5 personer i kø som alle gerne vil gennemføre WOD'en så hurtigt som muligt. Og som jeg sagde før, selvom man så laver et løft teknisk korrekt, så går der måske 2 uger før man igen laver løftet, og så er teknikken glemt igen.

Så kan man selvfølgelig sige, at det er mig der er en en sucker, som bare ikke er egnet til CrossFit, og det kan da godt være. Det ændrer dog ikke på, at CrossFit er ikke optimal træning i forhold til øgning af styrke/muskelmasse. Dermed ikke sagt, at CrossFit er uden effekt i forhold til disse parametre, men der er bare mere effektive måder at bruge sin tid på.

Jeg var også selv skeptisk overfor at skulle følge et program på egen hånd, indtil jeg opdagede at mange før mig havde gjort det med succes - både med SL5x5 og SS3x5.

Det er udbredt at poste videoer af sig selv på forums, som det tilknyttet stronglifts, hvor at andre så kan kommentere på formen. Det mest optimale er selvfølgelig at have en kompetent træningspartner eller instruktør, som kan guide en under udførslen, men i en verden, hvor maskiner dominerer og alle følger bodybuilding-programmer, kan det være svært at finde


---
Sometimes you win, sometimes you learn.
20/3-2011, 6:32

Heine Madsen

Antal indlæg: 9
Online 0d 1t 15m
Randers nv


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


mammut ID #480825
Husk maden..... Man kan træne nok så meget, hvis kosten ikke er på plads, sker der ikke meget.... og drop proteinpulveret... Rigtig mad er vejen frem... Spis masser af kød.. Oksekød, svinekød, kylling, kalkun osv. Æg og mælkeprodukter er også godt... Spis de gode kulhydrater, Kartofler, ris, havregryn osv. Spis hver 3 time og spis så meget du kan og når du er færdig med det spiser du lidt mere.....
21/3-2011, 11:23

stefan nikande

Antal indlæg: 41
Online 0d 2t 50m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


SteFanJKD ID #480901
[IMG]http://i308.photobucket.com/albums/kk356/StefanJKD/aktuellt_potpurri-2.jpg[/IMG]

Då ska jag ge mina tips. det första jag vill säga är att du måste prova dig fram. Bara för att något som fungerar för en annan inte fungerar för dig betyder det inte att tipset är dåligt. Mina åsikter baserar jag på över 25 års erfarenhet och denna bild visar konkret vad jag pratar om.

1. Kosten är viktig. Du kan träna bra med äta dåligt och få halvbra resukltat. Men du kan träna "dåligt" och äta bra och få bra resultat. Jag förstår inte motståndet mot tillskott. jag har alltid baserat min diet på kostillskott, det är lätt, enkelt och billigt. Jag säger inte att du inte kan få bra resultat utan protienpulver osv. Jag säger bara att jag tycker att det är enklare att hålla koll på Protein intaget, aglig kcal osv. Dessutom blir det väldigt dyrt med kycklingfileeér osv.

2. själva träningen. Vill du bygga strkare och större muskler så är det styrketräning med tunga vikter som gäller. Själv skulle jag rekommendera Powerfactor Training. Jag har kört alla dessa 3-5 sets 15 reps, 4 övningar per muskelgrupp. Jag har kört Heavy Duty, 2-sets 6-8 reps med basic övningar. Men efter att jag började köra powerfactor började jag se resultat. Du kan ju bara titta på bilden och gissa när jag började träna Powerfactor

3. Allt detta med Crossfit, KettleBells osv. Personligen så särskiljer jag på träning som bygger muskel sk. "styrketräning" och allt detta "fitness" och fysträning i form av Crossfit, circelträning osv. Vill jag bygga muskler så styrketränar jag, vill jag bygga uthållighet så löptränar jag. Kombinerar jag styrketräning med uthållighetsträning så får man inte optimal träning i något dera.

När jag nu har skrivit detta så är min fråga. Har du någon erfarenhet av styrketräning? Har du tränat armpress, Chin Ups, Sit Ups utan vikter? Om inte så skulle jag rekommendera att du börjar med ett Basic WholeBody program.

Dvs. kör igenom hela kroppen på ett pass 3 gånger i veckan, välj basic övningar som Benchpress, Militarypress, Bicep Curl, osv. Kör detta progam 6 månader med 3 sets 10-15 reps. Detta är dina "nybörjar tekniker", sedan är det dags att gå till mera "avancerade tekniker, och då skulle jag rekommendera Heavy Duty och så småningom Powerfactor Training.

Det viktiga är att du skapar bra vanor, att det blir en vana att sköta en bra kosthållning, få träningsdisciplin osv.

Lycka till
/SteFan
21/3-2011, 11:25

stefan nikande

Antal indlæg: 41
Online 0d 2t 50m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


SteFanJKD ID #480902
Och varför fungerar inte bilden. jag blir så less på Internet ibland
21/3-2011, 11:27

Palle Pallesen



Antal indlæg: 9276
Online 835d 8t 39m
Kbh NV
CSA
www.encycloped...


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


ADS-newbie ID #480904
Flot fyr


---
&quot;Men, hvis man for at tiltrække nye studerende viser et cirkusnummer, så skal man ikke bagefter beklage sig over, at dem der møder op er klovne.&quot; - Nico

MMAshop.dk

Svar på indlæg
Emne:

Brugernavn:

Kodeord:


;-) = :tvp = :eek =
:-D = :pimp = :-P =
:\ = :smokin = :rofl =
:( = :lol = :ninja =
:) = :oel = :freak =

Citat:
Billede:
Youtube:

[quote=bruger]Citat[/quote]
[img]http://www.x.dk/billede.jpg[/img]
[youtube](youtube video id)[/youtube]
Tekst:

Preview






Copyright 2001-2017 by MartialArts.dk | Kontakt: graugart@gmail.com
Chart.dk