Brugernavn: Kodeord:
Mavebøjninger (slappe af i nakken) // Martialarts.dk
Mavebøjninger (slappe af i nakken)
The Brazilian Jiu Jitsu Globetrotter
Denne tråd er vist 2079 gange og besvaret 14 gange

(Du skal være logget ind for at kunne abonnere på tråde)
14/7-2011, 3:22

Uchiha

Antal indlæg: 47
Online 2d 14t 33m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


Hej MA.

Siden sommerferien er jeg begyndt at træne mere seriøst. Jeg tager hver dag b.la. 40 mavebøjninger, 40 rygøvelser, 10-20 armbøjninger, 10-20 squats (uden vægt). Varmer lidt op og strækker ud 10-15 min, hver anden dag ca, og øver lidt Taeguk og kamp. 1,5 times Taekwondo træning om tirsdagen, og lørdag skal jeg til Taekwondocamp i Esbjerg indtil fredag.


Problemmet er at når jeg tager mavebøjninger, spænder jeg meget i nakken, og har meget svært ved at slap af i nakken. Nogle der kan hjælpe mig?

- ThunderKicker
14/7-2011, 8:12

Dennis H



Antal indlæg: 4347
Online 6d 17t 25m
WTCenter
Hambenberg.dk


Brunt forumbælte
(3000+ indlæg)


Dennis H ID #486274
ja, slap af i nakken..... evt. bøj den fremad så du kigger på maven :-)
Muligvis er du ikke stærk nok i nakken til at køre mavebøjninger hvor du løfter overkroppen fra gulvet - Træn evt. trapezius

Ellers kør leg raises og evil wheel


---
Som havet kun har én smag, smagen af salt, har min lære kun én smag, smagen af frihed.- Buddha Shakyamuni
14/7-2011, 12:43

Morten



Antal indlæg: 7328
Online 23d 6t 29m
Haderslev/Holst...
Tkd/KickB./Aiki...
www.raredog.dk


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


The Chicken ID #486285
Og måske suppler med nogle øvelser hvor du ligger på ryggen og istedet løfter benene


---
www.raredog.dk - Retro, Rockabilly og MA T-shirts
14/7-2011, 12:45

Uchiha

Antal indlæg: 47
Online 2d 14t 33m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


ThunderKicker ID #486286
Mange tak for dit svar, det vil jeg så prøve at gør.
14/7-2011, 14:44

Guldlossen



Antal indlæg: 6668
Online 15d 6t 16m
Birkerød
Kickboxing Acad...
www.kickboxing...


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


Claus Poulsen ID #486292
Hvorfor ikke bare tage de normale mavebøjninger og bruge dem til at opbygge noget styrke i nakken - eller musklerne på forsiden af halsen som det nok retteligt er?

Hvis du dyrker en kampsport, hvor du kan forvente at blive sparket i hovedet så virker det uhensigtsmæssigt at have muskler omkring halsen, der ikke kan holde hovedet når du tager mavebøjninger


---
People who think the know everything are very annoying to those of us that really do
14/7-2011, 16:02

Uchiha

Antal indlæg: 47
Online 2d 14t 33m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


ThunderKicker ID #486297
Hmm.. Er det muligt at jeg kan tag normale mavebøjninger til at opbygge styrke i nakken og forsiden af halsen, og så andre mavebøjninger til mave muskler? -:P
14/7-2011, 16:09

Guldlossen



Antal indlæg: 6668
Online 15d 6t 16m
Birkerød
Kickboxing Acad...
www.kickboxing...


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


Claus Poulsen ID #486298
Ja - du kan jo starte med at tage så mange "normale" mavebøjninger du kan.

Når nakken/halsen så siger stop kan du fortsætte med andre typer mavebøjninger for også at få udmattet mavemusklerne.

Det er i hvert fald ikke en god løsning helt at undlade de normale mavebøjninger fordi nakken/halsen er for svag.


---
People who think the know everything are very annoying to those of us that really do
14/7-2011, 16:21

Guldlossen



Antal indlæg: 6668
Online 15d 6t 16m
Birkerød
Kickboxing Acad...
www.kickboxing...


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


Claus Poulsen ID #486299
Dennis skrev:
Muligvis er du ikke stærk nok i nakken til at køre mavebøjninger hvor du løfter overkroppen fra gulvet - Træn evt. trapezius


Trækker trapezius hovedet fremad? Jeg ville have troet, at det hovedsageligt var bagud.


---
People who think the know everything are very annoying to those of us that really do
14/7-2011, 16:22

Uchiha

Antal indlæg: 47
Online 2d 14t 33m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


ThunderKicker ID #486300
Jamen, det vil jeg da så gør Jeg siger tak for jeres hjælp
14/7-2011, 22:42

Lasse Petersen

Antal indlæg: 359
Online 1d 6t 2m
Horsens
www.zenmeditat...


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


Ghostwalker ID #486316
Tag normale mavebøjninger med armene foran kroppen, og lad være med at trække i nakken.

Men jeg ville nok slet ikke tage armbøjninger, kun hvis du gerne vil være sej til næste træning og kunne tage en hel masse. Jeg ville lave hanging leg raises, tjek Pavels bog ud, eller hans forum.

tjek evt. Mcgill ud, en af de førende gutter inden for spine mechanics og ryglidelser, og han fraråder mavebøjninger.

Desuden skulle du kigge lidt på pistols, hvis du kører bodyweight. smid evt. nogle armhævninger ind i programmet også.

mvh

Ghostwalker


---
Our greatest glory consists not in never failing, but in rising every time we fall - Judo proverb
15/7-2011, 11:22

Dennis H



Antal indlæg: 4347
Online 6d 17t 25m
WTCenter
Hambenberg.dk


Brunt forumbælte
(3000+ indlæg)


Dennis H ID #486331
Claus Poulsen skrev:
Trækker trapezius hovedet fremad? Jeg ville have troet, at det hovedsageligt var bagud.


Støttemuskel... ligesom for at få en fin mave, skal man træne ryg der støtter de dybdegåede og indre skråe mavemuskler


---
Som havet kun har én smag, smagen af salt, har min lære kun én smag, smagen af frihed.- Buddha Shakyamuni
17/7-2011, 16:03

kurt

Antal indlæg: 4
Online 0d 2t 10m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


kurt76 ID #486456
mm. trapezii er med til at bøje hovedet bagud. den tilhøre de superficielle rygmuskler og ved punctum fixum virker den på skulderbæltet.
23/7-2011, 20:17

jens

Antal indlæg: 11
Online 0d 2t 9m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


jinz ID #486790
for at træne selve nakken, burde "shrugs" kunne gøre en del.


---
best defense is offense.
23/7-2011, 21:36

Mike



Antal indlæg: 678
Online 2d 10t 6m
Frederikssund S...


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


hongquan ID #486793
Ghostwalker, hvorfor bliver mavebøjninger frarådt?? Jeg tager selv armbøjninger og mavebøjninger hver dag og har kun oplevet positive resultater??


---
Do not be sluggish and lazy, do not be scared of hard training. From willpower grows success! O Mi To Fo! E Mi Tuo Fo
24/7-2011, 13:30

jens

Antal indlæg: 11
Online 0d 2t 9m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


jinz ID #486800
husk også at lade musklerne restituere, ellers giver det bagslag før eller siden.


---
best defense is offense.

Super letvægts BJJ gi

Svar på indlæg
Emne:

Brugernavn:

Kodeord:


;-) = :tvp = :eek =
:-D = :pimp = :-P =
:\ = :smokin = :rofl =
:( = :lol = :ninja =
:) = :oel = :freak =

Citat:
Billede:
Youtube:

[quote=bruger]Citat[/quote]
[img]http://www.x.dk/billede.jpg[/img]
[youtube](youtube video id)[/youtube]
Tekst:

Preview






Copyright 2001-2017 by MartialArts.dk | Kontakt: graugart@gmail.com
Chart.dk