Brugernavn: Kodeord:
Smidighed er gået i stå // Martialarts.dk
Smidighed er gået i stå
MMAshop.dk
Denne tråd er vist 2436 gange og besvaret 17 gange

(Du skal være logget ind for at kunne abonnere på tråde)
6/10-2011, 17:03

Mahmoud

Antal indlæg: 21
Online 0d 7t 13m
København


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


Hej

Jeg har nu lavet smidighedstræning i nogle måneder, og jeg er ca. 15cm fra, at gå i spagat. Det der undrer mig er, at jeg er ca. 15cm fra at gå i spagat nu, men det har jeg været i over en måned, og jeg har ikke kommet nogen vegne.

Det jeg gør hver dag:
Først laver jeg normale strækkeøvelser.
Derefter stiller jeg mig op ad noget, som jeg kan støtte mig til(fx. en væk). Jeg går i spagat så langt ned som jeg kan, og holder det i 1-2 min. Dette gør jeg nogle gange.

Hvordan kommer jeg videre herfra?

Tak på forhånd!
6/10-2011, 17:45

Mikkel Birch O...



Antal indlæg: 1129
Online 13d 0t 24m
Roskilde MMA
FighterZone.dk ...
www.fighterzon...


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


fistfighter ID #490158
prøv at google relax into streach


---
www.FighterZone.dk...........................Roskilde MMA ............................................. (You should never let the fight up to the judges)....... # Karate er som varmt vand. hvis du stopper med at varme det op, bliver vandet koldt!
6/10-2011, 20:50

Dennis



Antal indlæg: 63
Online 2d 22t 27m
Aabenraa
Ingen klub pt.


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


Uchiha ID #490169
Jeg har lidt af det samme problem. Kan også næsten gå i spagat, men synes ikke rigtig jeg er kommet videre. Min træner siger det vil tag noget tid fra person til person, fordi vi er forskellige bygget. Så jeg prøver bare at strække ud så ofte jeg kan


---
Strike First, Hit Hard, No Mercy!
6/10-2011, 21:30





Antal indlæg: 1287
Online 15d 8t 53m
Københavns Hist...
www.khfk.dk


Blåt forumbælte
(500+ indlæg)


Hoodlum ID #490170
Jeg er ½ meter fra at gå i spagat, har haft det sådan længe...
7/10-2011, 7:21

Agge



Antal indlæg: 4137
Online 35d 8t 53m
Frederiksberg
Strandens Selvf...
www.grjj.dk


Brunt forumbælte
(3000+ indlæg)


Agge ID #490186
Hvorfor vil du gå i spagat?
Og har du tænkt på, at når du ikke kan gå længere ned skyldes det måske, at dine led ikke er bygget til, at komme så langt ud uden at blive ødelagt?


---
HVIS MILJØET VAR EN BANK HAVDE VI LAVET EN EFFEKTIV REDNINGSPLAN FOR LÆNGE SIDEN
7/10-2011, 22:59

Mahmoud

Antal indlæg: 21
Online 0d 7t 13m
København


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


M.A.W ID #490228
@AGGE

Jeg vil gerne kunne gå i spagat, fordi jeg gerne vil kunne sparke højt. Det er i det hele taget fedt, at være smidig.
7/10-2011, 23:27

Brian Groneman



Antal indlæg: 2592
Online 20d 0t 31m
Kbh Ø
www.rumblesport...


Lilla forumbælte
(1500+ indlæg)


Burarüm ID #490229
Hvis det er fordi du gerne vil sparke højt, så ville jeg kigge på noget ala det de laver de første par minutter i den her video:



stronglifts.com skrev:
Static stretching involves no movement: you hold a stretch for time. Dynamic stretches improve your flexibility by moving around. Other types of stretching include ballistic stretching, PNF stretching, isometric stretching, ...

A lot of people warm-up using static stretches. I've been advocating dynamic stretches for some time, blogging about hip, ankle and thoracic mobility. Here are 5 reasons why you shouldn't do static stretches.


1. Static Stretches Impair Performance. Stay away from static stretches right before explosive movements like weight lifting, sprinting, jumping, etc. PubMed has plenty of research why, 2 examples:

Decrease Vertical Jump Height. 10mins of static stretching decreases your vertical jump height for up to 15mins after the stretch.
Increase Sprint Time. Static stretching inhibits the stretch reflex: the ability to store kinetic energy in your muscles during the eccentric.

Squatting down correctly stores energy in your hamstrings by stretching them. You can Squat more weight if you use this energy on the way up. But static stretches inhibit the stretch reflex, thereby lowering your Squat.


2. Static Stretches Don't Lower Risks of Injury. They increase the range of motion you can attain, but not your ability to stabilize in these new positions. Excessive flexibility without strength increases risks of injury.

First thing you'll tend to do if you get injured is stretching your injured limb. This can aggravate the problem rather than fix it. Example: excessive stretching of your hip flexors can irritate your joint capsule.


3. Static Stretches Don't Reduce Soreness. Some people stretch post exercise to reduce delayed onset muscle soreness (DOMS). If lifting caused DOMS, you'll be sore the next day, whatever stretching you do.

The best way to get rid of soreness is to train your muscles again. This speeds up recovery by flushing blood (nutrients) into your muscles. Do light lifting or dynamic stretches if you're sore. Contrast showers can also help.


4. Static Stretches Don't Warm-up Your Muscles. Warm muscles are harder to injure than cold ones. Static stretches don't raise your body temperature. You'll have to add 10 mins stationary cycle or light jogging.

This method, however, doesn't let you practice movements. So you lost 20 mins doing something that isn't optimal while 10 mins dynamic stretching would have increased flexibility, raised body temperature and grooved motor patterns.


5. Static Stretches Don't Put You in the Right State. To get best results from static stretches you must relax your whole body, release tension. That's why static stretches, including yoga, are great to de-stress.

But they aren't great to prepare yourself for heavy Deadlifts, sprinting, MMA or any other sports where you need to be fast, explosive and aggressive. You want to be fired up, not relaxed.


No More Static Stretches? The only thing static stretches are good for is fixing your posture. After a day sitting, the static hip flexor stretch is a great way to realign your pelvis while activating your glutes.

Most static stretches have a dynamic variation. Warm-up with soft tissue work, then 2-3 static stretches followed by 8-10 dynamic stretches. That's what I do as warm-up. Let me know how you warm-up in the comments.


---
Posture Pressure & Possibilities
11/10-2011, 22:14

Mahmoud

Antal indlæg: 21
Online 0d 7t 13m
København


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


M.A.W ID #490491
@Burarüm

Det var da meget interessant. Tak for det
11/10-2011, 23:08

Michael Tvilli

Antal indlæg: 94
Online 0d 8t 22m
Ringkøbing
Ving Tsun Ringk...
dvtfederation....


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


vestkyst ID #490495
"Jeg vil gerne kunne gå i spagat, fordi jeg gerne vil kunne r højt."
Tsk tsk...hvor højt vil du sparke ??? Direkte lodret op i luften eller va? træne høje spark, hvis du vil sparke højt! Simpelt.
13/10-2011, 17:43

Agge



Antal indlæg: 4137
Online 35d 8t 53m
Frederiksberg
Strandens Selvf...
www.grjj.dk


Brunt forumbælte
(3000+ indlæg)


Agge ID #490559
Burarüm

@M.A.W.
Hvis du vil lave et højt frontspark er det fint at træne efter spagat. Men personligt kan jeg godt sparke i hovedhøjde med frontspart uden at kunne gå i spagat.
Hvis du derimod gerne vil kunne lave andre typer af spark i hovedhøjde eller højere skal du nok kigge mere på dine splitøvelser. Og igen... Jeg kan godt lave et cirkelspark til hovedet på en person med min egen højde, uden at kunne gå i split. Til gengæld kan OLDINGEN, der er meget tæt på at kunne gå i split, ikke sparke i hovedhøjde, da han ikke har styrken i benmusklerne, til at løfte benet så højt.

Der er derfor flere ting i det at kunne sparke højt end bare smidighed. Det kræver selvfølgelig et minimum af smidighed. Men det kræver også et minimum af styrke. Og af balance.

Og husk så på at smidighedstræning ikke skal gøre ondt i ledene. Det skal spænde.


---
HVIS MILJØET VAR EN BANK HAVDE VI LAVET EN EFFEKTIV REDNINGSPLAN FOR LÆNGE SIDEN
13/10-2011, 18:16

Mahmoud

Antal indlæg: 21
Online 0d 7t 13m
København


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


M.A.W ID #490564
Tak for de mange god svar. Nu er det bare, at gå i gang
14/10-2011, 10:42





Antal indlæg: 55
Online 0d 6t 8m
Randers Muay Th...


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


martinsch2 ID #490608
Agge: Smidighedstræning skal vel hverken gøre ondt eller spænde i leddene - det må være musklerne du mener.
14/10-2011, 11:02

Stefan Agger

Antal indlæg: 480
Online 1d 16t 37m
Lemvig
Randori.dk


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


stefanagger ID #490612
MartinsCH2: Hvis der med smidighed generelt menes større bevægelighed (ROM), så er det da muligt både at arbejde med ledmobilitet og muskler. Jeg ved ikke om leddet ligefrem skal spænde, men understregningen af at det ikke skal gøre ondt er da fin.
15/10-2011, 9:37

Agge



Antal indlæg: 4137
Online 35d 8t 53m
Frederiksberg
Strandens Selvf...
www.grjj.dk


Brunt forumbælte
(3000+ indlæg)


Agge ID #490646
martinsch2:
Du har ret i at jeg burde skrive muskler og led.


---
HVIS MILJØET VAR EN BANK HAVDE VI LAVET EN EFFEKTIV REDNINGSPLAN FOR LÆNGE SIDEN
15/10-2011, 10:28





Antal indlæg: 55
Online 0d 6t 8m
Randers Muay Th...


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


martinsch2 ID #490648
Er helt enig Stefan.

Kommenterede bare på din post Agge, så M.A.W ikke er i tvivl om at det er musklerne og ikke leddene det skal spænde i.
15/10-2011, 13:04

Mahmoud

Antal indlæg: 21
Online 0d 7t 13m
København


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


M.A.W ID #490656
Jeg blev lidt forvirret, så tak fordi i lige rettede det
15/10-2011, 13:22

kasper maartze

Antal indlæg: 10
Online 0d 0t 28m
mange forskelli...


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


maartzen ID #490658
læs af dens jeg gjor i andre at læs...
En tinger fra en ringer nej!!! fra en tinger tusind tinges!!!!
15/10-2011, 22:41

Yssing



Antal indlæg: 6500
Online 25d 13t 2m
http://www.kic...


Sort forumbælte
(5000+ indlæg)


yssing ID #490665
er det ikke bare noget man gør?

Men du skal bare blive ved, det tager bare tid

Super letvægts BJJ gi

Svar på indlæg
Emne:

Brugernavn:

Kodeord:


;-) = :tvp = :eek =
:-D = :pimp = :-P =
:\ = :smokin = :rofl =
:( = :lol = :ninja =
:) = :oel = :freak =

Citat:
Billede:
Youtube:

[quote=bruger]Citat[/quote]
[img]http://www.x.dk/billede.jpg[/img]
[youtube](youtube video id)[/youtube]
Tekst:

Preview






Copyright 2001-2017 by MartialArts.dk | Kontakt: graugart@gmail.com
Chart.dk