Brugernavn: Kodeord:
træning til DM judo -81kg // Martialarts.dk
træning til DM judo -81kg
CSA.dk - Verdens bedste træningsmiljø
Denne tråd er vist 2942 gange og besvaret 8 gange

(Du skal være logget ind for at kunne abonnere på tråde)
24/6-2013, 16:10

troels

Antal indlæg: 70
Online 1d 2t 14m
Bosei


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


Efter 10mdr på højskole med judo 5-6 gange om ugen, skal jeg nu til at træne op til DM den 7. December. Men jeg har lidt svært ved at lave et træningsprogram, hvad er jeres kritik af mit program pt:
Mandag
judo 1½time randori og teknik
styrketræning: kører Doug Hepbourne program 5-8 singles og så 5x5 i de store(mandag er bænk dag)
kardio: 8-12 500meters intervaller på romaskine
tirsdag: styrketræning (Hepbourn squat)
30 minutters uchi-komi samt diverse gulv-øvelser gerne epi waza

onsdag: 1½ times judo randori og teknik
let roning 2-3km

torsdag: styrketræning (military press+ støtteøvelser fra Hepbourn)

fredag: dødløft-dag (Hepbourn) 30 minuters uchi komi efterfulgt af forskellige teknikker til at komme ud af osae komi.

lørdag og søndag hvile.
25/6-2013, 13:03

Claus Jacobsen

Antal indlæg: 309
Online 1d 22t 47m


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


claus_jac1 ID #505314
er du stadig på Bosei? hvis ja så er Thor særdeles kvalificeret til at hjælpe dig videre.
Nu skriver du heller ikke umiddelbart hvilket niveau du er på og hvad du har mulighed for.
- Umiddelbart ville jeg sige du træner for lidt judo. Kan godt se du er i 20'erne, men hvis Bosei er det eneste tidspunkt du har dyrket judo på, så glem alt om hepbourn og kom i gang med nogle flere timer i gien. Problemet er du kun træner 1,5h med både randori og teknik, og det er umanerligt svært at få noget ordentligt ud af 2x 20min kamp om ugen hvis man virkelig er seriøs. Hvilket i virkeligheden er 10min tachi-waza og 10min ne-waza per gang - det er sjældent der bruges mere end 20 min på randori når der også er teknik, opvarmning og nedvarmning involveret. 3-4 gange ville være langt bedre for din udholdenhed og ikke mindst tekniske færdigheder. ISÆR hvis du har muligheden for at kunne komme ind og træne i en af de lidt større og ambitiøse klubber omkring kbh hvor de har reelle randoripas - eksempelvis om fredagen. - at have rene med uchikomi-pas er fint - men ikke 30min - det er for lidt.(at komme ud af osae-komi burde ikke være din bekymring i første omgang - det burde være at fokusere på at undgå at komme derned i første omgang og det gør du ved at træne dine stående (og gulv) teknikker markant mere.

Så lidt mere info om dig selv og hvad du har af mål - så er det noget lettere at hjælpe dig.
25/6-2013, 19:11

troels

Antal indlæg: 70
Online 1d 2t 14m
Bosei


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


troels92 ID #505318
ok nej er desværre ikke mere på Bosei, Men okay vil da omprioritere så judoen kommer på mere end vægtene, men hvad med konditionstræningen ? ser det fint nok ud eller ? Jeg har mulighed for at komme ud til Amager judo skole men jeg kender ikke rigtigt andre steder desværre er der nogen lidt længere nord på ?
25/6-2013, 21:18

Claus Jacobsen

Antal indlæg: 309
Online 1d 22t 47m


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


claus_jac1 ID #505321
Hej Troels

Der er masser af muligheder i kbh's området og længere nordpå.
http://www.djuportalen.dk/DJU/Klubber/#1,,8002,,
(kommaerne skal med) er ikke sikker på at alle klubber er på, men der er i hvert fald en del. Hillerød, Gladsaxe, Mitani(ligger ikke langt fra AJS) og selvfølgelig AJS er nogle særdeles udmærkede klubber
Men hvis du kan komme ud til AJS, så burde det sådan set også være nok. Der er nogle rigtigt gode kæmpere derude og de er meget seriøse med træningen, så det er så absolut et godt sted og en rigtig god stemning. (og også der Thor kommer fra) Hvis du tager derud så sig til dem at du forsøger at træne til DM. Trænerne er uddannede i DIF regi og kan sagtens lægge en træningsplan for dig. Romaskinerne er fine til kardio, men du behøver det som sådan ikke. den kardio får du sådan set med de intervaller der ligger i den ekstra judotræning (og tro mig - din muskelstyrke VIL også blive bedre) Selvom Judo er en højintensiv sport med primært anaerob udfoldelse med meget eksplosive bevægelser så er det enormt vigtigt at træne udholdenhed og ikke bare styrke. Mælkesyren der kommer i bare en enkelt 5min's kamp kan du kun overkomme ved at være udholdende - også på den lange bane. 4x5min kampe som normalt er det der skal til for at komme i finalerne tærer sindsygt på en. Så du skal faktisk også have noget "langdistance"/endurance ind i det og ikke bare intervaller. Så hvis det endelig skal være roning, så skal det være 1-2km intervaller eller løbe cooper-intervaller (12min) (for at kunne simulere det pres der kommer når du er i kamp. Selvom det er ren interval så når pulsen aldrig at komme rigtigt ned i kampen. du har sjældent mere end 15sek pause ad gangen, så kroppen skal kunne kapere mere end de 2min ad gangen som du bruger på et 500m ro-interval.)

OK. alt det her forudsætter ganske vist et niveau (både ambition og teknisk9 der er en del over dit, så når du når i nærheden at landsholds niveau - så bliver alt det her virkelig aktuelt. indtil da - nyd smerten ved judotræningen og giv den fuld gas til træningerne. Er sikker på du sagtens kan tage en snak med Hemmingsen om dine ambitioner, og han kan helt sikkert hjælpe dig langt bedre end et forum-indlæg.
26/6-2013, 2:19

troels

Antal indlæg: 70
Online 1d 2t 14m
Bosei


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


troels92 ID #505322
ok
26/6-2013, 12:25

Thomas la Cour



Antal indlæg: 2748
Online 29d 2t 49m
Valby
www.hoernellog...


Lilla forumbælte
(1500+ indlæg)


la Cour ID #505329
Rigtigt gode råd fra Claus!
Jeg dyrker ikke selv judo, men har en del erfaring med andet grappling. Det vigtigste vil altid være at få nok træning i din primære sport. Judo trænet med intensitet vil langt hen ad vejen fungere som den mest specifikke fysiske træning du overhovedet kan lave. Din anden fysiske træning bør primært fokusere på at holde dig skadesfri og fysisk klar til at håndtere judo træningen. Først langt henne af vejen, når du er så rutineret at der ikke længere skal indtrænes mange nye tekniske detaljer giver det mening at ændre på den prioritering.

Sørg også for at give mindst ligeså meget opmærksomhed til din restitution som du gør til din træning. Dvs. ordentlig kost, og altid et måltid lige efter en hård træning.
Og minimum otte timers regelmæssig søvn hver nat.
Det er den del af regnestykket de fleste glemmer.


---
www.hoernelloglacour.dk
26/6-2013, 22:44

Nicolas



Antal indlæg: 4905
Online 43d 3t 7m
København
www.rumblesport...
www.rumblespor...


Brunt forumbælte
(3000+ indlæg)


PimpDaddy ID #505335
Claus og La Cour giver nogle helt essentielle og rigtig gode råd!


---
Lets rock!
28/6-2013, 21:56

troels

Antal indlæg: 70
Online 1d 2t 14m
Bosei


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


troels92 ID #505349
okay - så egentligt kan jeg godt skære ned på styrketræningen og skrue op for judo og løb ?
30/6-2013, 15:07

Claus Jacobsen

Antal indlæg: 309
Online 1d 22t 47m


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


claus_jac1 ID #505359
Det ville være en rigtig god ide styrken kommer også gennem judoen.

The Brazilian Jiu Jitsu Globetrotter

Svar på indlæg
Emne:

Brugernavn:

Kodeord:


;-) = :tvp = :eek =
:-D = :pimp = :-P =
:\ = :smokin = :rofl =
:( = :lol = :ninja =
:) = :oel = :freak =

Citat:
Billede:
Youtube:

[quote=bruger]Citat[/quote]
[img]http://www.x.dk/billede.jpg[/img]
[youtube](youtube video id)[/youtube]
Tekst:

Preview






Copyright 2001-2019 by MartialArts.dk | Kontakt: graugart@gmail.com
Chart.dk