Brugernavn: Kodeord:
Hvordan kommer jeg ned i vægt, uden at miste styrke? // Martialarts.dk
Hvordan kommer jeg ned i vægt, uden at miste styrke?
MMAshop.dk
Denne tråd er vist 1045 gange og besvaret 1 gang

(Du skal være logget ind for at kunne abonnere på tråde)
28/4-2015, 22:48

Simon

Antal indlæg: 66
Online 0d 2t 45m


Hvidt forumbælte
(< 100 indlæg)


Hey! Jeg vil gerne have en amatør MMA kamp, jeg er 17 år og ligger lige nu i sværvægt. Jeg vejer cirka 96kg og vil MEGET gerne så langt ned som muligt i vægtklassen. Tænker lidt på 84kg, og hvis jeg kan lave 77 vil det også være fint, hvilket jeg dog tvivler på.

Jeg er lidt bange for at kæmpe i den TUNGE vægtklasse, fordi jeg er den der store fyr i klubben, som har en lille vægtfordel i forhold til de andre, så jeg er vant til at slås mod folk der vejer cirka 10kg mindre end mig. Så jeg tror lidt jeg får ekstrem bøllebank hvis jeg møder en stærk gut på min størrelse, som sikkert har præcis ligeså store og endnu stærkere træningspartnere at kæmpe med.

Derfor vil jeg gerne ned. Men jeg er bange for at miste styrke på det. Fordi jeg vil gerne holde min styrke ved lige, ved at spise en masse kød og proteiner osv., men samtidigt vil jeg gerne ned i vægt og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det?!

Er det kosten jeg skal fokusere på? eller skal jeg træne på en bestemt måde? Jeg er lidt forvirret på emnet.

Har prøvet før at ændre kost, hvor jeg ikke spiste noget usundt, kun bananer, nødder, lidt aftensmad osv.. Og så blev jeg slap til træning og mistede al min styrke. Så ... Ja, hvad faaen gør jeg.
30/4-2015, 21:40

Claus Jacobsen

Antal indlæg: 307
Online 1d 22t 15m


Gult forumbælte
(300+ indlæg)


claus_jac1 ID #512779
Du er helt galt på den. ændring af kost er ikke nødvendigvis at pine sig selv, men derimod have fokus på at du får den RIGTIGE næring til kroppen. Bananer er faktisk forkert at bruge i hovedmåltiderne. hovedfokus på proteinrig kost. Æg, bønner, linser etc. Sundt fedt som er i eksempelvis nødder og avocado (og jo fedt er IKKE det man bliver fed af! sukkerindustrien har forsøgt at indprente os i gud ved hvor mange år at det er livsfarligt at spise fedt, men 1. det er der smagen er, især i kød 2. det er faktisk nødvendigt, især når du træner meget.)

så en dagsration kunne godt være
morgenmad: æg+bacon/Skyr med blåbær/brombær/müsli
frokost: groft brød med rejer, tun eller lignende(og jo en leverhakker må man sg også gerne få i ny og næ)
aftensmad: fisk,kylling, kalkun, gris (svinekoteletter er faktisk mere fedtfattige end kylling!) Masser af salat. Som erstatning for Ris, kan med fordel anvendes quinoa. (smager faktisk herre godt i en salat med edamame bønner og tomater, agurk og forårsløg og lidt nøddemix/solsikkefrø)

Personligt har jeg ikke noget imod okse/kalvesteaks heller, man skal bare forstå at de er markant mere fedtholdige og kan godt være man skal skære lidt af det fra når de er stegt (ikke før, da kødet så bliver tørt som en ørken)



CSA.dk - Verdens bedste træningsmiljø

Svar på indlæg
Emne:

Brugernavn:

Kodeord:


;-) = :tvp = :eek =
:-D = :pimp = :-P =
:\ = :smokin = :rofl =
:( = :lol = :ninja =
:) = :oel = :freak =

Citat:
Billede:
Youtube:

[quote=bruger]Citat[/quote]
[img]http://www.x.dk/billede.jpg[/img]
[youtube](youtube video id)[/youtube]
Tekst:

Preview






Copyright 2001-2017 by MartialArts.dk | Kontakt: graugart@gmail.com
Chart.dk